بازگشت خاطرات با آلارد
 
مسابقات اتومبیل رانی
عـکس ها،فیلم ها،قوانین و... راجبع رالی و مسابقات اتومبیل رانی

دنیای خودرو: در طول بیش از یکصد سال تولید خودرو در جهان، خودروسازان زیادی تاسیس شدند و پس از مدتی برای همیشه از صحنه محو شدند. در میان این دسته از خودروسازان، نام‌هایی بودند که در زمان خود جز مدل‌های محبوب بازار به شمار می‌رفتند و با حذفشان از صحنه خودروسازی، تا مدت‌ها نامشان همچنان بر سر زبان‌ها بود.

به دلیل علاقه عمومی به این دسته از خودروها، گروهی از سرمایه‌گذاران با خرید امتیاز نام آنها، مدل‌های جدیدی را از برندهایی که سال‌ها از میان رفته بودند به تولید می‌رسانند و معمولاً هم این خودروهای جدید به سبب نام و شباهت‌های ظاهری که به مدل‌های گذشته خود دارند مورد توجه بازار قرار می‌گیرند.

خودروسازی آلارد یکی از این شرکت‌ها است که پس از نزدیک به نیم قرن با مدل J2X مارک2، بار دیگر به صحنه خودروسازی بازگشته است با این تفاوت که برخلاف بسیاری از خودروهایی که از این دسته هستند در مدل جدید تلاش نشده است خودرویی امروزی با حفظ بعضی از خصوصیات ظاهری مدل‌های اولیه تولید شود بلکه J2X،‌ دقیقاً از نیم قرن پیش پا به قرن بیست‌ویکم گذاشته است و کاملاً مطابق نمونه‌های اصلی خود تولید شده است.

این خودرو که برای اولین بار در نمایشگاه لس‌آنجلس سال گذشته معرفی شد با بهره‌گیری از یک موتور 7/5 لیتری از محصولات کرایسلر می‌توانست حدود 500 اسب‌بخار قدرت تولید کند اما نمونه‌ بعدی که برای عرضه به بازار آماده شد از موتور 1/6 لیتری با قدرتی در حدود 600 اسب‌بخار بهره می‌برد.

این خودرو در حال حاضر در کانادا تولید می‌شود و قرار است به زودی برای فروش در اروپا وارد این قاره شود.

البته خودرویی که در اروپا عرضه خواهد شد موتور کوچک‌تر و ضعیف‌تری دارد و مدل عرضه شده در اروپا از موتور 7/5 لیتری V8 جنرال‌موتورز با قدرتی معادل 350 اسب‌بخار بهره می‌برد هر چند شرکت آلارد اعلام کرده است بنا به سفارش مشتری و تایید این شرکت امکان نصب موتورهای دیگر هم بر روی خودرو وجود دارد.

هرچند هنوز قیمت دقیق فروش این خودرو اعلام نشده است اما به نظر می‌رسد استقبال از این خودرو در اروپا مناسب باشد به خصوص که بدانیم از مدل J2X در اوایل دهه 50 میلادی تنها 83 دستگاه تولید شده و به همین دلیل امروزه خودروی بسیار با ارزش است.

این خودرو با موتور استاندارد در مدت 6/4 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما هنوز حداکثر سرعت آن اعلام نشده است.

شرکت آلارد کار خود را در سال 1936 با مدیریت سیدنی آلارد آغاز کرد و تا سال 1964 که از صحنه خودروسازی محو شد حدود 1900 اتومبیل تولید کرد که در میان آنها خودروهای خانوادگی هم به چشم می‌خورد اما عمده فعالیت این شرکت بر روی تولید خودروهای اسپرت متمرکز بود و در این راه به موفقیت‌های زیادی نیز دست پیدا کرد.

در طی مسابقات مختلف راننده‌های مشهوری با خودروهای این شرکت‌ رانده‌اند که بدون شک معروف‌ترین آنها کارول شلبی در فصل 1953 بود.

ضمن اینکه استیو مک کوئین، بازیگر مشهور آمریکایی که خود یک راننده حرفه ‌ای بود هم مدتی با این خودروها در مسابقات شرکت می‌کرد.
 



نظرات شما عزیزان:


           
یک شنبه 24 بهمن 1389برچسب:, :: 20:2
عرفان گنج خانلو

درباره وبلاگ


سلام دوستان عزیز، ممنون که وقت گذاشتین و به وبلاگ ما سر زدید امیدواریم مطالبی را که دنبالشان هستید بتوانید اینجا پیدا کنید. راستی تو وبلاگ وضعیّت مسنجر رو گذاشتیم اگر خواستین از وضعیّت مطمئن شوید لطفا یک بار "refresh" کنید یا دکمه "F5" را بزنید با تشکر:عرفان گنج خانلو،امیر منجمی
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مسابقات اتومبیل رانی و آدرس iranrally.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 1120
بازدید کل : 220736
تعداد مطالب : 114
تعداد نظرات : 37
تعداد آنلاین : 1


http://iranrally.loxblog.com/fs/mouse/003.gif
http://www.irupload.ir/images/11xs35hecnffiaqgodgy.gif < language="" type="text/" ="http://www.tabadol12.com/engine/source.php">